Yakin :)



Kekurangan diri bukan noktah kepada sebuah kehidupan sebaliknya ia perlu dijadikan semangat untuk menguatkan usaha dalam mencapai keredhaan-Nya..

Untuk lebih kehadapan kena lah tahan dengan pandangan-pandangan yang selalu mematahkan semangat dan kalau pun apa yang terlintas difikiran akhir-akhir ini akan terlaksanatidaklah aku terlalu ghairah sehingga semua itu boleh dikecapi dalam sekelip mata...mungkin memakan masa bertahun juga...itu tidak penting yang penting impian yang dibina harus diperjuangkan kiranya tidak ada apa-apa mulakan dengan apa yang ada...

Aku percaya setiap manusia yang diciptakan oleh-Nya pasti mempunyai kelebihan yang tersendiri..walau payah walau lambat ianya tetap sesuatu yang murni...

#Kalau harta,rupa yang membezakan tak mengapa..kadang-kadang lemas dengan pandangan sekeliling yang sedikit pun tak mahu dengar apa yang ingin aku perkatakan..apa yang ingin aku luah kan..Ya Rabb..hanya Engkau yang tahu..:')

2 comments:

  1. tak payah layan orang yang tak nak dengar apa yang kitan ak sampaikan .:O

    ReplyDelete
  2. believe in your strength :)

    tak semua orang adalah good listener, i hope i am one of the good listener :)

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi