Ramadhan Lesson Day 15: Remind myself what aurat truly means



"...Memakai Tudung Bukan Suruhan tetapi memakai sesuatu yang menutupi aurat mu itu suruhan yang wajib bagimu..."


Kena faham jugak tu selalu kita dengar eh pakai la tudung...
ok cun kau memang pakai tudung comey dah tu..tapi part-part lain kau spoil...
Serius ni kenyataan...

Lagi-lagi bulan puasa ni...
Ramai semua pakat pakai tudung....
Tudung pun tak de effect ape-ape2 selagi lengan nampak... baju sendat....
Aurat perempuan melitupi seluruh badan bukan setakat Rambut..


Mindset orang sekarang:
Ramai yg fhm tutup aurat pakai tudung...
tutup aurat pakai tudung....


Ni kalau nak cerita pasal aurat memang berjela-jela siap dengan hadis potongan ayat suci al-Quran bagai cukup entri pendek sudah la kot aku rasa...asal kan faham ape yg aku nak sampai...peringatan utk aku dn lain2..syok bercakap dgn diri sendiri ni bukan gila pun macam sesetengah orang ckp.. ni nama dia self motivation...^_^

Rasanya aku ade jugak buat entri pasal aurat ni...try tgk entri ni...
Pesona,Daya Tarik dan Pengaruh | Kenapa kebanyakkan Penghuni Neraka Terdiri dari Wanita



6 comments:

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi