Ramadhan Lesson Day 1-14


"...Hidup ni tak bosan sebenarnya jika kita pandai penuh kan masa yang terluang dan selalunya terbuang dengan perkara yang berfaedah...(INGAT KEPADA-NYA)"





"..Thenceforth were your hearts hardened: They became like a rock and even worse in hardness. For among rocks there are some from which rivers gush forth others there are which when split asunder send forth water and others which sink for fear of Allah. And Allah is not unmindful of what ye do...." (AL-BAQARAH:74)


Selalunya bulan-bulan puasa ni la baru nak penuh kan masa dgn beribadah...sebelum-sebelum ni semua nya dibuat sambil lewa...Alhamdulillah Ramadhan kali ini memberi kesedaran yg begitu mendalam kepada diri yang lama hanyut...

Kadang kala bila imbas balik diri yg lama..YA ALLAH terlalu jahil nya aku...


#xnak update panjang2...cukup ape yg aku tulis ni menerangkan keadaan...


5 comments:

  1. heheh.... tak menyempat nk update..byk bnde kne settel kn..:)

    ReplyDelete
  2. rindu nak ramadhan kat asrama sekolah.

    masa banyak diisi dengan ibadah.
    tapi bila duk rumah.
    hmmmmm..

    ReplyDelete
  3. masa bulan Ramadhan ni kita nak tingkatkan lagi ibadah kepadaNya...:D

    ReplyDelete
  4. insyaALLAH sama2 kita tingkatkan usaha kita kpd NYA..:)

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi