Ramadhan Lesson Day 16: Maafkan sahaja itu lebih baik



"...Disaat hati dilukai..Disaat diri ingin meluahkan rasa amarah....
tetap kan kesabaran yg tinggi dihati sambil beristifar...
fikirkan kembali...
mereka-meraka yg melukai...
mereka-mereka yang buat kita rasa nak marah... mereka juga manusia biasa yang tak lari dari melakukan kesilapan...:) 
Mungkin mereka pun tak sedar cara mereka itu salah...
Maafkan sahaja itu lebih baik...insyaAllah..."



#Thanks kawan dengar masalah aku semalam..kau faham aku...jangan la emo sangat aku ok lagi...^_^




1 comment:

  1. sy lak jenis ssh maafkan org..xtau nape..dh cube tp payah sgt..aissyy -_-

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi